Kulinarsko umijeće Igora Gala

 

Veli Rambo Amadeus da se Juga ne bi raspala da je bilo Interneta, Facebook-a  i drugih čarobnih alata za sreću i veselje nas malih koji se viseći pred monitorima svojih računala osjećamo dio velikog svijeta, skoro kao kreatori svoje svakodnevnice (sic).  Ljudi umreženi globalnom silom kao što je Internet ne bi se dali u toj mjeri uspaliti da nasrnu na tako bestijalan način jedan na drugoga kao što smo mi uradili jedan drugome – veli Rambo Amadeus. Slijedi kontra pitanje – što sada,  kad je je Internet zavladao svijetom – da li sada ti isti ljudi mogu sastaviti Jugu uz pomoć tako moćnog alata? Malo morgen  – pjevao je Ivo Robić, a i čemu, dodajem ja ili se varam – možda može!

Uglavnom, uvod je bio nepotreban, jer  razlog javljanja je „bajadera“ u vašoj kućnoj radinosti. Pozdravljam svaki kreativni čin u kućnoj radinosti. Proljeće je moćan alat prirode da probudi uspavane potencijale čak i među ljudima. Za sada njušim proljeće ali se još uvijek grijemo uz kamin i gledamo u vrt gdje se trava lagano zeleni … Naravno, iz čiste znatiželje probavam svašta, ne dam da me politika uhvati u svoje kandže, (lažna nada), pa prelazim na stvari ugodne duši, tijelu i prijateljima – prelazim sa politike na jelo! Kao što najavih, dodatni poticaj bio je vaš čudotvorni slatkiš – bajadera.

Hrana, kuhinja i izazovi koji golicaju maštu neki put odvedu u stranputicu … Ja odlučio krenuti stranputicom – ne volim utabane putove. Bačena rukavica našim uvaženim suprugama! Nadam se da me žene neće zasuti trulim povrćem kad prolazim našom zelenom tržnicom.

Priredio sam  file od orade na „balatonski“ način. Spajam Jadransko i Panonsko more (bratimljenje). Društvo je bilo prilično skeptično dok sam najavljivao jelo. Njihova lica nisu obećavala ugodno druženje u ostatku dana.

Uglavnom, file orade se zarola i omota finom slaninom – maximalno jedna blaga crtica mesa, polusuha, pristojno zapaprena i posoljena ali ne i dimljena. Nema brašna! Slanina otpusti dovoljno masnoće da se ne zalijepi  na tavu, a učini oradu sočnom, na vrlo egzotičan način. Pokrije se poklopcem i lagano prži na obje strane, zatim pojača vatru da se zarumeni i postane krckava (slanina). Servira se uz ljutkasti ajvar (gust) da se može razmazivati. Uz to „ladni špriceri“.

Znao sam da društvo voli ribu, znao sam da vole i  slaninu ali nisam sanjao da to vole sljubljeno u toj mjeri – iako je meni logično, a bilo malo!

Srdačno pozdravljamo iz Pule

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Komentariši

