Marjan Hajnal – LK – Za “Ex-Yu Voice”

Dosljedno istinitim činjenicma, bez patetike, bez rezerve prema dilemama i iluzijama, pružam na uvid javnosti svoju LK, u cilju prezentiranja svog pogleda na predstojeći Sabor Bosanaca:

____________________

Ex-Yu Voice: Možete li se za naše čitaoce otvoreno predstaviti, te objasniti aktivnosti u vezi sa pripremama i radom Sabora?

Marjan Hajnal (58), Bosanac, na tragu Bogumilstva – vegan, magistar politologije, profesor filosofije i sociologije, specijalnost – kulturna politika, ideološko-filosofska orijentacija – humanost, u egzilu (Izrael, od 1993.), bivši (i još uvijek, pomalo) komunist i Jugoslaven, u duši – vaišnava (poštovalac Veda i Bhagavad Gite), antifašist, djed (4), pisac, recenzent i urednik knjiga, urednik tri bloga, neosuđivan i nekažnjavan, Visočanin rodom, stanovnik Sarajeva, prema riječima prof. dr. M. Riđanovića: „najveći emocionalni Bosanac kojeg sam ikad upoznao“, prvi nositelj ideje Svebosanskog Kongresa ujedinjenja Bosanaca (ko drukčije tvrdi neka dokaže suprotno), sa privremenim mandatom – potpredsjednik CIOSB. Planovi: miran penzionerski život, na malom imanju za proizvodnju organskog voća i povrća, negdje daleko od gradske vreve, možda na obroncima Raduše, u oslobođenoj, ujedinjenoj, zauvijek složnoj i mirnoj Bosni.

ExYu Voice: Da li biste u svoje redove prihvatili i one čije je etničko izjašnjavanje Bošnjak/Srbin/Hrvat, a nacionalno Bosanac i/ili Hercegovac?

Niko nema pravo osporiti slobodnom čovjeku da se on izjasni kako on želi. Ali, recipročno dvodecenijskoj politici destrukcije Bosne, moglo bi se postaviti pitanje: da li su nacionalisti dali šansu ijednom Bosancu da zauzme neku od ključnih funkcija u državi? Gdje i kada je Jovan Divjak, koji se potpisuje sa Bosanac, pitan o bilo kojem važnijem pitanju? Kakav status ima Bogić Bogićević, osim što je u posljednje vrijeme dobio „titulu“ četnika? Među pomenutima u pitanju ima puno čestitih i zavedenih ljudi koji bi mogli evoluirati u Bosance, ali, kome vjerovati i na osnovu čega? Ako se čak i javno deklariraju kao Bosanci, a privatno i dalje gaje u njedrima zmiju izolacionizma, kao takvi nisu poželjni niti u jednoj sferi društvenog života od vitalnog značaja. Može li učitelj-nacionalist biti dobar učitelj? On ni krompir ne može uzgajati bez nacionalizma, – svima „drugima“ i „ostalima“ koji bi ga konzumirali (krompir) bio bi namijenjen da ih otruje. Da se ne govori o školstvu, informiranju, bezbjednosti zemlje. Ko svim srcem nije prvenstveno Bosanac, može živjeti u Bosni, sa svojim privatnim uvjerenjima, ali, takav ne treba i ne može učestvovati u obavljanju vitalnih društvenih djelatnosti. Svi oni mogu živjeti u Bosni, ali, ako na bilo koji način podrivaju njeno jedinstvo i politički legitimitet priznat u UN, mogu biti ili u zatvoru, ili trajno protjerani iz zemlje.

ExYu Voice: Nacionalizam na balkanskim prostorima izrodio je ogroman problempoistovjećivanje nacije/naroda i vjere, pa se danas ne gleda blagonaklono da Hrvat bude nešto drugo do katolik, Srbin će bezuvjetno biti pravoslavac, a Bošnjak pripadnik islamske vjeroispovijesti. „Miješanje“ se ne tolerira. Gdje je kraj takvoga puta?

Problem identifikacije religijskog stava sa nacionalnim opredjeljenjem je jako delikatan. Sigurno je da nisu svi Hrvati – katolici, Srbi – pravoslavci, Bošnjaci – muslimani. Bosanci ne smiju ponoviti grešku nacionalista. Ako neko inzistira na svom hrvatstvu, srpstvu, islamo-bošnjaštvu, neka im to i bude pravnom regulativom omogućeno, ali samo u sklopu narodnosti. U Bosni je nacija samo jedna – Bosanska. Da li bi u Njemačkoj, Francuskoj, Kini… dopustilo se da neko bude arbitar u vlasti, a da negira svoju domovinu?

Ex-Yu Voice: Hercegovinu ne želite u nazivu države, s obzirom da je smatrate samo geografskom regijom. Kako planirate to pitanje riješiti (referendumom ili imate druge opcije)?

Ustav, referendum, popis stanovništva. Hercegovina se kao pojam ne može više pojaviti u nazivu države. O tome se puno pisalo, a u svrhu razjašnjenja izlišnosti raspravljanja na tu temu izdvojio sam posebnu prepisku kao validan primjer u kom se transparentno vidi šta znači opstruiranje Bosne kao države u kojoj se i dalje inzistira na separatističkom nazivu „i Hercegovina“ –  https://solonovpolis.wordpress.com/2015/11/01/u-bosni-njen-drzavljanin-moze-biti-samo-bosanac-marjan_hajnal/

Ex-Yu Voice: Isto tako, kako mislite mijenjati ustavno uređenje i uopće izborni zakon?

Ustavom će biti reguliran i Izborni zakon: jedan građanin – jedan glas. Bosancima u dijaspori/egzilu niko više neće moći onemogućiti da ravnopravno glasaju. U tom pravcu biće koncipiran Novi Ustav Republike Bosne.

ExYu Voice: Iako je Bosna i Hercegovina priznata od Ujedinjenih nacija pod zastavom ljiljana, ona više nije u zvaničnoj upotrebi, a mnogi je smatraju samo ratnom zastavom. Da li Sabor Bosanaca sasvim isključuje današnju, žuto-plavu, kao daytonski nametnutu?

Kompletna daytonska Bosna i Hercegovina sa nametnutim masonskim znamenjem „varta“ zastavom je neodrživa. Zvanični simboli Bosne su oni koje su ustanovili njeni osnivači Kotromanići.

ExYu Voice: Slika, koju podražavaju govori i pisanjakonstitutivacapostaje još kompliciranija kada imamo u vidu da su historiju stvarali mitovi, a da balkanski narodi njeguju svoje zasebnemitove“, što ih udaljava od mita o Europi. Treba li težiti ulasku u Europsku uniju?

Rezolutno NE! Bosna mora ostati samostalna, nezavisna. EU je njemačka klopka u koju su pale mnoge zemlje iz koje se ne mogu izvući. EU je eufemizam za Novi Svjetski Poredak, čiji je ona samo jedan segment.

Ex-Yu Voice: Smatrate li da možete efikasno djelovati bez političkoga angažmana?

Rezolutno NE! Pitanje je izlišno. Bez politike nema države, a mi se bavimo pitanjima državnosti, izbora, ustavnošću… Ko može bez politike uređivati i određivati pravce djelovanja izvršne vlasti?

Ex-Yu Voice: Kako mislite sankcionirati silne tajkune i političare, što već 20 (i više) godina pljačkaju Bosnu i Bosance? Mislite li da se ta imovina i novci vrate narodu od koga su opljačkani ili će sve to država sebi prisvojiti?

Predstoji nam velika klasna borba. Kriminalci su se izdiferencirali u moćnu socijalno-ekonomsko-političku nadklasu. Vodiće se težak rat protiv svih oblika specijalnog rata, protiv narkomafijaškog trusta, trgovine robljem, mobinga, transfera oružja i pranja novca. Bez jakog, centraliziranog aparata prinude i nezavisnog sudstva, kriminalci i neprijatelji Bosne, radiće što im je po volji. Rješenje: Jaka vlast, profesionalna armija i narodna policija, stabilna država, sigurno društvo, kriminalci u zatvorima, sve stečeno na nezakonit način konfiskovano.

Ex-Yu Voice: Ako ne probudite ljude slobodnom voljom na individualnu moralnu odgovornost, da li biste podržali revoluciju?

Gladan i obespravljen narod se mora pravilno usmjeriti, u protivnom, energija masa postaće nekontrolirana sila, ili, kontrolirana od strane nevidljivih subjekata koji će nastojati navesti narodne mase na ulične izljeve rušilačkog bijesa. To bi bila involucija, re-evolucija, a ne Revolucija. Nauka o revoluciji je velika, treba se osloniti na iskustva i znanja istinskih revolucionara. Neophodno je vratiti legitimitet radničko-seljačkoj klasi kao ravnopravnom učesniku u formiranju vlasti i uređenju puteva koji vode boljoj budućnosti, bez eksploatacije, bez nezaposlenosti. Svi radno sposobni Bosanci moraće imati obezbijeđeno radno mjesto. Akcenat izgradnje društva mora se bazirati na povratku važnosti agrara. Bez obrade zemlje gradovi su samo parazitske betonske tvorevine, usisivači rezultata tuđeg tegobnog rada. Revolucija mora biti sveobuhvatan proces buđenja humane svijesti Bosanaca, okrenutih univerzalnim vrijednostima pozitivnog prava i pozitivnim vrijednostima civilizacije.

Ex-Yu Voice: Koga biste voljeli kao goste imati na Saboru?

Dobrodošli su samo dobronamjerni posjetitelji i partneri kojima je jasno da je Pokret za Bosnu izraz nepovratnog procesa i da je Sabor Bosanaca eksponent opredijeljenosti za slobodu i neograničen mandat Bosanaca – jedinog povijesnog nasljednika i baštinika kulture pradjedova: teritorija, jezik, stećci. I, podrazumijeva se, uvažavanje NOB-a i dosljedno ostajanje na putu antifašizma. Kamuflirani fašisti koji veličaju osvjedočene naciste, nemaju šta tražiti među Bosancima.

Smatrate li da je ime Bosanac nastalo od imena Bošnjanin ili Bošnjak?

Nisam stručnjak za lingvistiku i fonetiku, ali, jesam za filosofiju jezika, u kojoj su bitni instrumenti intuicija i logika, noematika, fenomenologija, semiologija, semantika…

Akcen(a)t povijesnih istraživanja mora se prebaciti na prelomni trenutak zatomljavanja Bosanstva. Obično su u opticaju jednostrani dnevnopolitički koncipirani quasi-historijski pogledi i samo fragmentarni, odsječeni od ontogenetskog korijena prikazi geneze bošnjaštva, što obilato koriste zagovornici sui generis bošnjaštva, kao da je bošnjaštvo s neba palo. Kada je i zašto “n” (u riječi Bošnjani) postalo “c” (u riječi Bošnjaci), predstavlja suštinu problema.

Prije svega, glas “š” u riječi Bošnjani nije ono vokalizirano “š” u srednjebosanskoj upotrebi. Ono je prelazno meko “ś” koje je prepoznatljivo u starohercegovačkom dijalektu koji je uvršten i u pravopis Crnogorskog jezika. To “ś” je zapravo evoluiralo iz “s”, pa su Bošnjani, ustvari Bosnani, što je sasvim logična izvedenica iz riječi Bosna. Fono-genezom Bosoni, Bosani, Bośani, tj. Bosjani, dalo je Bosnjani, pretvoreno u Bošnjani, koje je na kraju čudnom permutacijom involuiralo u Bošnjaci. A da je riječ Bošnjaci za Turke imala pežorativan prizvuk, nesporno je, kao i činjenica da Bošnjaci u Turskoj nisu priznati kao nacionalna manjina, moraju promijeniti prezimena, odreći se slavenskog morfema (sufiksa) -ić, ukratko, biti do kraja asimilirani, do totalnog zaborava i leksičke i etničke veze sa postojbinom Bosnom. Iz letimičnog uvida u literaturu s povijesnom građom koja se bavi temom razgradnje Bosne lako je naći podatke i o ulozi Austro-Ugarske u gušenju Bosanstva i podjeli njene teritorije, eliminacijom Bosanskog jezika, što sve čini okosnicu viševjekovne sistematske strategije uništenja Bosne i Bosanaca. Bilo bi instruktivno za one koji se žele dodatno informirati o ovoj temi da pogledaju tekst “Smrtna težina jednog slova” – https://solonovpolis.wordpress.com/2013/10/02/smrtna-tezina-jednog-slova-marjan-hajnal/

ExYu Voice: Hvala na razgovoru i šta biste za kraj poručili našim čitaocima?

Hvala Vama. Čitaocima Bosancima i ne-Bosancima, a posebno anti-Bosancima: Bosanac nije “nula” (kao što izjavljuju ništarije). On je živ, prebrodio silne brodolome, “izdurao” brojne oluje, pa će i ovu – i, koliko god to ne bilo po volji njegovih dušmana uništitelja – opstaće!

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s