Midhat Riđanović

midhat_ridjanovic_lingvista

POLEMIKA OKO IMENA BOŠNJAK

odgovor nepismenom i konfuznom doktoru nauka

Na portalu POSKOK objavljeno je 7. avgusta “Otvoreno pismo Riđanoviću i ostalim zagovornicima bosanstva”, čiji je autor Amir Halep.

Ako imate još malo nade da će nešto biti od ove naše jadne Bosne, pročitajte pažljivo to njegovo pismo, pa ćete izgubiti svaku nadu, jer ako je bosanski ‘dr. sci.’ onako nepismen, konfuzan i priglup kao Amir Halep, morete mislit kakvi su Bosanci u masi. A neumitni je zakon ljudskog roda da glupi ljudi rade u korist svoje štete, a ko ne vjeruje da smo glupi, neka se samo osvrne na prošli rat (koji se po meni mogao izbjeći sa malo više pameti) i neka malo bolje zaviri u ovu septičku jamu u kojoj sad živimo. I rat i ovu bijedu Bosanci su ‘pribavili’ sebi samima svojom glupošću. (Najbeternija osobina glupih jeste da oni ozbiljno misle da su pametni. Evo i dokaza: u svojoj knjizi Riđanović o jeziku (2014) ja iznosim par vrlo realnih prijedloga, sa praktičnim uputama, o tome kako se izvući iz ovog jada i belaja, al’ niko ni habera – ma šta imaju Bosanci slušat tamo nekog profu kad su najpametniji na dunjaluku!)

Amir Halep očito sebe smatra nekakvim intelektualcem (potpisuje se ‘dr. sci.’ A. H.), što je meni i lopovluk i primitivizam, jer hoće da nas zasjeni svojim titulama, iako ono ‘sci.’ više niko u svijetu ne koristi, a dobro je poznato da bar 30% balkanskih doktorata ili nema veze sa pravom naukom, ili je kupljeno, ili prepisano iz nekog naučnog rada ili sa Interneta (u lingvistici je ovaj postotak 100%)). Samo glupi Bosanci pripisuju nepostojeći kvalitet tekstu koji potpisuje neko sa zvučnom titulom. U naprednom i pametnom svijetu autor nikad ne piše titulu uz svoje ime (ako je i napiše, izdavač će mu je izbrisat); tamo se svaki uradak cijeni isključivo na osnovu njegovog kvaliteta – možeš ti sebe zvati Pejgamberom, ali ako si napiso nešto što ne valja, to leti u koš! A ako zaista pažljivo pročitamo Amirovo otvoreno pismo i primijenimo kriterij kvaliteta kao jedni kriterij, moraćemo zaključiti da autor pisma ne mere nikako bit doktor nauka, i najvjerovatnije je loš đak osnovne škole, koji još nije savladao ni pravopis ni elementarnu gramatiku, da o stilu i sadržaju i ne govorimo. Kad pročitate ovaj moj tekst do kraja, vidjećete da ne pretjerujem.

Još jedan znak Amirovog primitivizma je njegovo ulizivanje otrcanom frazom “uvaženi prof. dr. Midhat Riđanović”, koju stavlja ispred mog imena, i to ništa manje nego sedam puta! (Ja se potpisujem ‘Prof. M.R.’ samo da pokažem koje sam profesije.) On misli da ću ja pasti na to ulizivanje i prihvatiti ga kao posebno priznanje, a meni su, kao i svakom poštenom čovjeku, ulizice najgori ljudi. Naravno, svakom je drago ako ga drugi uvažavaju, ali to treba iskazati SADRŽAJEM teksta koji pišete, a ne jednom otrcanom frazom. Da je ono “uvaženi prof. dr.” Amirovo smišljeno foliranje najbolje pokazuje činjenica da me poslije u istom tekstu konfuzni doktor nauka “lijepi” raznoraznim pogrdnim i potpuno nezasluženim atributima. Glupi Amir vjerovatno je rezonovao ovako: “Ja sam profi sedam puta reko da je “uvaženi profesor”, on će se zbog toga rastopit od sreće, pa poslije mogu pljuvat po njemu do mile volje, jer će “uvaženi” sve to meni oprostit.” Hoću racku! Svi moji oponenti u polemici gorko su zažalili kad su se drznuli da reaguju na neki moj tekst i, kad sam u svojoj replici na njihove kritike pokazao da su glupi i lažovi (obično i jedno i drugo), nikad, nikad više se nisu ni idirektno osvrnuli na mene ili na neki moj tekst (tako sam sahranio Ivankovića, Šoljana i Bugarskog, da spomenem samo “poznatije”).

Naš ‘drk. sci.’, pardon, ‘dr. sci.’, dvaput kaže da sam konfuzan. Pa majku mu, zar nije mogao naći bar jednu rečenicu u mom dugačkom tekstu, citirati je i reći: “Evo, profesore, ovde se knonfuzni.” Njegovo deklarativno uvažavanje mene kao takvog u totalnoj je opreci sa njegovom oštrom osudom moje glavne poruke da je bošnjaštvo najveće zlo. To donekle liči na situaciju u kojoj bi se neko obratio nekom drugom riječima: “Uvaženi gospodine, id’te vi u pi em!” Na njegovu ocjenu da sam konfuzan, ja ću odgovriti tako što ću reći da je Amir Halep polupismeni poludebil. Kad on iznese dokaze da sam ja konfuzan, iznijeću i ja dokaze da je on polupismeni poludebil (meni to neće biti teško, jer su ga tako ocijenili i neki moji prijatelji koji su čitali njegov tekst). Naravno, kad konfuzan čovjek pročita i najjasniju rečenicu, ona će mu biti konfuzna. A najveći broj komplimenata koje sam dobio za knjige i tekstove odnosi se upravo na njihovu kristalnu stilsku jasnoću! Evo samo jedne od brojnih pohvala koje sam dobio (od izuzetnog čovjeka i stručnjaka Luke Vidovića): “Evo malo vašeg stila pisanja, koji je jedinstven, koji veseli, i u isto vrijeme naučno bljesne.” Naši “hintelektualci” vjeruju da pisani jezik treba biti “iskićen” krupnim (stranim) riječima i stručnim terminima (poželjno je i da bude malo “zamumuljen”). Međutim, mene lingvistika uči da je ljudski govor daleko najefikasniji vid komunikacije, pa ja svoje knjige ne pišem već ih GOVORIM. Ponekad objavljujem i na nekim američkim portalima, opet jezikom koji je što bliži govornom engleskom, i opet dobijam komplimente ponajvše za svoj stil. A Bosančeros Amir našo da kritikuje ono što je kod mene najbolje! Pa to ni poludebil ne bi uradio.

Uvijek mi je problem kad odgovaram na neke kritike i zamjerke mentalno prikraćenih bosanskih intelektualaca, jer su obično takve da ne zavređuju odgovor, a ja se ko budala trudim kao da odgovoram normalnom, pametnom insanu. Zato ću sad ukazati samo na njegove najveće budalaštine prepuštajući čitaocima da sami otkriju i ostale simptome njegovog oskudnog intelekta.

Glavna postavka u Amirovom pismu jeste da svi autohtoni stanovnici Bosne, bez obzira na vjeru, trebaju sebe zvati Bošnjacima. On grdi bosanske Muslimane što su prisvojili taj naziv za sebe i što ne daju bosanskim pravoslavcima i katolicima da se tako zovu. Meni prigovara što hoću da se autohtoni stanovnici ove zemlje zovu Bosanci i što, navodno, želim da se Bosancima zovu samo bosanski Muslimani. Alahselamet, hiljadu puta Alahselamet! Ne samo u članku “Bošnjaštvo – najveće zlo” nego i u svojim knjigama i brojnim tekstovima koji kruže po Internetu, ja se cijelom dušom zalažem da svi Bosanci budu Bosanci i u nacionalnom smislu, bez obzira koju od 13 bosanskih vjera ispovijedaju (ovo 13 ispane kad se saberu razne sekte kao što je Hari Krišna, čijim sljedbenicima bi također trebalo dati status (ne)suverenog naroda, jer ako su svi pravoslavci Srbi a svi katolici Hrvati, onda bi Hari Krišna-ovci trebali biti Hari Krišna-ovska nacija!).

Ja sam u svom članku napisao: “Bošnjaci su bili SVI stanovnici Bosne, ne samo Muslimani.“ E sad, ako se zalažem da se Bošnjaci zovu Bosanci, svakoj retardiranoj osobi je jasno da se zalažem i za to da SVI budemo Bosanci!!! Je li to onda Amir teži slučaj retardinosti, kojem ni ova najprostija logika nije dostupna? Ma jok, koliko god da je glup, nije TOLIKO glup. On je samo bezobrazno izmijenio sadržaj mog članka, što opet nije ništa novo kod nas, jer bezobrazluk i laž caruju ovom zemljom, a društveni uspjeh (a bogami i plaća) mjere se količinom i ‘kvalitetom’ bezobrazluka i laži. Druga mogućnost je da Amir ne zna čitat. Ma đe neće doktor nauka znat čitat, čudite se vi. Poenta je u tome da čitanje nije puko prepoznavanje slova, nego vještina, možemo reći i umjetnost, asimilaranja sadržja datog teksta i svih njegovih direktnih i indirektnih poruka (ovakvo ‘čitanje’ se u francuskim školama uči više godina).

Zanimljivo je kako Amir nekoliko puta sam sebi skače u usta. Priča kako je razgovarao se automehaničarem Nikolom, koji mu je rekao da se osjeća Bosancem. Na to ga je Amir upitao: “Zašto nisi Bošnjak?” Nikola mu odgovara da ne može biti Bošnjak jer ne ide u džamiju i jer hoće popit. I pored tog iskustva sa Nikolom, Amir poziva Srbe i Hrvate da budu Bošnjaci!!! Sad moram i da se krstim od čuda, pa makar gorio u džehenemu. Naime, nakon više od 20 godina Bošnjaštva kao isključivog nacionalnog imena bosasnkih Muslimana, nema apsolutno nikakvih šansi da taj naziv prihvate bosanski ne-Muslimani (da i ne govorimo o tome da su bošnjački političari svojim amoralnim ponašanjem opoganili sam taj naziv, pa u zabačenijim selima ‘Bošnjak’ znači ‘pokvareni Musliman’, ja se lično uvjerio u to). A da je Amir pitao Nikolu ‘Hoš da budeš Bosanac?’, sigurno bi odgovorio, kao pravi Bosanac, ‘Bezbel’ da hoću!’. Ovaj događaj sa Nikolom kristalno jasno pokazuje da su zagovornici bošnjaštva najveći dušmani jedinstvene Bosne. Upravo zato sam u članku rekao da prva zadaća Bosanaca, nakon što taj naziv prihvati većina naroda u ovoj zemlji, treba biti da iskorijene Bošnjake. Ni neko ko je i više retardiran od Amira ne bi ovo protumačio drukčije nego kao poziv da se iskorijeni bošnjaštvo kao najveće bosansko zlo, a ne Bošnjaci, jer veliko zlo nije dovoljno ubiti, treba ga iskorijeniti da više nikad ne nikne. Ali evo kako to komentariše plus quam (više nego) retardirani Amir: “Premda je po struci lingvista prof. dr. Riđanović ovdje opet iznosi KOJI JEDNU VEOMA OPASNO DVOSMISLENU IZJAVU DA BOŠNJAKE TREBA „ISKORIJENITI“!!! ZLONAMJERNICI BI OVOM BEZ PROBLEMA mogli shvatiti kao poziv na genocid nad Bošnjacima, ali zato što želim čitati dobronamjerno ja ću ovu izjavu shvatiti u smislu da sve Bošnjake treba prevesti u Bosance.” Ja sam istaknuo velikim slovima dijelove ovog ‘teksta’ koji predstavljaju naučni dokaz Amirove nepismenosti i umne poremećenosti (slične rečenice pišu psihijatrisjki bolesnici, pokazivao mi ih je rahmetli brat psihijatar). Amire bolan, ako nisi već na psihijatrijskoj klinici, da te naučim nešto iz bosanskog jezika: uz genocid ide glagol ‘istrijebiti’ a ne ‘iskorijeniti’, jer samo bi stranac i ćaknut Bosanac reko “U srebreničkom genocidu iskorienjena je skoro sva muška populacija tog grada.”

Ja sam se zaista na početku svog članka prvo obratio bosanskim Muslimanima apelom da se počnu zvati Bosancima. Naveo sam više nepobitnih argumenata u prilog moje teze da će bošnjaštvo razbiti Bosnu; u prilog bosanstva iznio sam i činjenicu da se cijeli svijet ibreti kako može jedan narod (Bošnjaci) zvati svoj jezik (‘bosanski’) nazivom koji NIJE izveden iz njegovog nacionalnog imena ‘Bošnjaci’ (i ova nelogičnost potvrđuje da nam itekako pristaje epitet ‘glupi Bosanci’). A onda sam, dalje u tekstu, napisao ovo:

“Obratio bih se sada i našoj bosanskoj braći pravoslavne i katoličke vjere ili porijekla. Svi bosanski ratovi i unutarnja trvenja potiču od toga što su vaši pretci podlegli nagovorima srpskih i hrvartskih hegemonista, odrekli se svog bosanstva, i prihvatili srpstvo i hrvatstvo kao svoje nacionalno opredjeljenje. Možda su vaši pretci imali valjane razloge za to, ali danas je ta vještačka podjela Bosanaca na tri naroda pogubna za ovu zemlju. Nije li vrijeme da se obrazujete o vlastitoj istoriji i prihvatite bosanstvo kao spasonosni nacionalni identitet?”

Naravno, ja sam pažljivo promislio cijelu situaciju, i napravio strategiju ‘bosnizacije’ cijelog bosanskog stanovništa. Krenuo bih od Muslimana jer je njima bosanstvo najbliže, što se vidi i iz činjenice da su se u posljednjem popisu mnogi od njih izjasnili kao Bosanci (lično znam dvadesetak takvih, a ne znam ni jednog ne-Muslimana). Kad Muslimani postanu Bosanci pa u ovoj zemlji bude milion i više Bosanaca, biće puno lakše i ne-Muslimane prevoditi na bosanstvo! Vid’te kako sam ja to mudro (hercegovački) skonto. A Amir, bez ikakvog promišljanja (ne treba ga za to krivit jer za promišljanje treba kakav-takav mozak), zapuca pravo u Nikolinu automehaničarsku radionu i kaže mu ‘Haj budi Bošnjak’! Alal mu strategija!

Svako ko zna čitat shvatio je da moj ‘Bosanac’ nije ništa drugo do prevod arhaičnog naziva ‘Bošnjak’ na savremeni bosanski jezik. (Ako treba vaditi riječi iz naftalina, ne vidim zašto ovu državu ne bismo opet zvali Vilajet, to mi baš nekeko romantično zvuči.) Ali ako ste kao Amir pa ne znate čitat, onda tu moju jednostavnu poruku ne merete ni shvatit. Ja sam nekakav lingvista, pa kad sam prvi put čuo ‘Bošnjak’, ta mi je riječ bila strana, nisam bio siguran je li to neki prastari naziv za Bosanca, ili se tako zove radnik fabrike svjećica Bosch! Onaj nesklad između Bošnjaka i njegovog bosanskog jezika – nipošto bošnjačkog – javlja se i u paru Bosna – Bošnjak, jer bi Bošnjak trebao biti neko ko živi u zemlji BOŠNJI, a ne u Bosni. Irac živi u Irskoj, a ne u Iršnjoj, Poljak u Poljskoj, a ne u Poljšnjoj. Imam ja još razloga za neprimjetrenost naziva Bošnjak koji potiču iz tvorbene morfologije našeg jezika, ali neću da vas time zamaram.

Šta uraditi da se spriječi da gluposti poput Amirovog pisma ne odu u javnost? Po meni je jedna od najopasnijih stvari savremenog svijeta mogućnost da svaki idiot i fašista može napisati nešto na nekoj društvenoj mreži. Stepen gluposti, bezobrazluka, vrijeđanja i ekstremnog primitivizma koji se čita u porukama sarajevskog Foruma Klix prevazilazi i najmaštovotija predviđanja. Mlada Kanađanka Amanda Todd počinila je 2012. godine samoubijstvo u 16. godini života jer ju je neki manijak ucjenjivao zahtijevajući od nje da obnaži grudi. Amanda sigurno nije jedina žrtva manijaka raznih vrsta koji putem društvenih mreža nastoje da nađu žrtve svog mahnitluka. Ja mislim da ima jedan način da se to spriječi. Evo kako. Svi ti manijaci i nasilnici su vrlo glupi. Prije upisa u prvi razred osnovne školi, svako dijete treba da se podvrgne testu inteligencije, i ako mu je Koeficient inteligencije (IQ) ispod 85 poena, zabranjen mu je upis u školu (prosječna inteligencija je oko 100 poena, a glupim se smatraju oni čiji je IQ između 80 i 89). Da me ne bi Amir optužio da ga bez osnove nazivam glupim, pozivam ga da uradi Test inteligencije, koji se može dobiti na linku https://www.iqtestforfree.net/iq-scale.html. Ja predviđam da će se plasirati među glupe u rasponu između 80 i 90 poena. Ja imam nesreću da mi je IQ 139 poena, tj. jedan poen ispod linije genijalnosti; kad se zna da sam čitav život moro živjeti među glupim Bosancima, veća pokora me nije mogla zadesit, lakše bi mi bilo da sam se sakat rodio. A da ono ‘glupi Bosanci’ nije samo pogrdna etiketa, uvjerićete se sami ako uguglate navedeni link i pročitate da su Bosanci prosječno glupi 90 poena (za utjehu je da braća Hrvati imaju isti prosjek). Zanimljivo je da su u vrhu tabele azijski narodi: stanovnici Hong Konga su najpametniji na svijetu, zatim dolaze stanovnici Singapura, a onda Korejanci, Japanci i Kinezi.

Moj prijedlog da se glupima onemogući da se opismene kako ne bi svojom glupošću zagađivali društvene mreže nije baš ‘nepropustan’, jer glupane može opismeniti neko u kasnijem životu. Zato bi najsigurnije bilo smjestiti glupe u koncentracioni logor, u kojem bi imali sve što im treba za život, ali bi im bilo zabranjeno da se glasaju u javnosti. (Pošto je malo pametniji od prosjeka, Amir bi mogao biti šef jedne spavaone.) Takvim logorom bi se u isti mah mogao riješiti problem gladnih Bosanaca, jer vjerujem da bi se mnogi od njih rado naselili u koncentracioni logor, koji će im obezvijediti tri obroka dnevno (ja sam u pismu Obami, koje sam pisao prije tri godine, naveo podatak što sam ga dobio od Prof. Duljka Hasića iz Privredne komore BiH da svaki peti Bosanac ide gladan na spavanje (sad je, naravno, situacija još gora)).

Na kraju, dvije važne napomene. Kad ja ovako žestoko odgovorim na neki bezobrazluk, lopovluk i laž (a sva tri ova obilježja ‘krase’ Amirovo pismo), moji oponenti u polemici i oni koji za njih ‘navijaju’ kažu da ja vrijeđam. Nevjerovtno je da malo ko od njih ne vidi da ja samo ODGOVARAM NA UVREDE. Pročitajte malo pažljivije Amirovo pismo, pa ćete vidjeti kako me ‘časti’ uvredama. Ako ništa dugo nije dokaz njegove gluposti, onda je to sigurno njegova odluka da piše uvredljivo o Prof. Riđanoviću. Meni je ponos prva stvar u životu, spreman sam za njega i život dati, i svaku uvredu vraćam peterostruko. Znam da će ova moja replika nanijet veliku štetu ugledu Amira Halepa, ali on je sam kriv za to – što je isko, to je i dobio!

Druga opaska se tiče mog načina pisanja. Moja prva polemika je bila sa Željkom Ivankovićem. On meni govori da ja ne pišem po Pravopisu, a ja prethodno rekao da pišem KOLOKVIJALNIM stilom, koji ne benda nikakav pravopis. Najgore mi je kad mi neko kaže da moj jezik nije na akademskom ‘nivou’. Takvi očekuju od mene da na nečiju psovku ‘Bem ti mater’ odgovorim tako što ću reći da je moja majka preminula pa ne znam da li je gos’n psovač nekrofil, tj. da li opći sa mrtvima. Sranje. Postoji samo jedan nivo – ljudski nivo.

Na kraju nešto što će rado čuti istinske bosanske patriote. Ja sam prije neka tri mjeseca stavio neke svoje radove na međunarodni naučni portal acdemia.edu. U međuvremenu sam se ‘plasirao’ među 2% najčitanijih autora u svijetu. Imam 620 čitalaca iz 45 zemalja svijeta, uključujući Ekvador, Zimbabwe i Mauricijus. Ovih dana sam izabran i za urednika za lingvističke radove. Vjerujte da ja nisam ni sanjao o ovakvom uspjehu, i još mi se haman vrti u glavi od njega. Ko želi da se uvjeri u ovo čudo i da se ponosi uspjehom svog sunarodnjaka neka ugugla adacemia.edu > Midhat Ridjanović, gdje će dobit moj Profil sa spiskom mojih radova; na profilu kliknete dugme Analytics da dobijete stranicu na kojoj se vidi koji moji radovi su čitani, koliko čitalaca imao koji rad, i iz kojih zemalja potiču (spisak zemalja se može dobiti i ako kliknete dugme Countries).

Budite dobro i budite dobri!

Prof. Riđanović

Komentariši

