Marjan Hajnal

NOVE MASKE STARIH ŽONGLERA “REVOLUCIJE” 

Kad je postalo sigurno da će Titovi partizani izvojevati pobjedu nad okupatorima i domaćim izdajnicima pred sam kraj Drugog svjetskog rata počeli su im se pridruživati i oni koji su se borili protiv njih. U Bosni koja je najviše propatila, “šljegli” sa svih strana, infiltrirali su se među rasne, ponosne, inteligentne, dobroćudne, lakovjerne i tradicionalno gostoljubive Bosance, počeli ih gurati iza sebe i pod noge da bi im šefovali. Sličan scenarij pripremaju i sada njihovi klonirani puleni. Te igrače treba prozreti i otkriti na vrijeme. Čuva li iko spiskove bivših opštinskih komiteta SKJ? Treba ih uporediti sa spiskovima nacionalnih stranaka. 90% imena rukovodilaca na tim spiskovima čine isti ljudi ili njihov dugo i pomno pripremani podmladak. Imali su najbolje plate, kadrovske stanove, kuće sa imanjima, lovišta, zimovališta-bludilišta, vladali su fondovima, imali sve privilegije, a proganjali su i hapsili čestite ljude zbog njihovog slobodoumlja, držali ih bez posla, sve su činili da unište Bosnu i čekali su pogodan trenutak da se pojave naci-lideri čiji put su sami trasirali. Najbolje radnike-udarnike su odlikovali posrebrenim medaljama da kupe njihovo ropsko ćutanje i roptanje pod teretom ideologizirane pljačke. U posljednjem ratu su se ovjenčali kotromaničkim simbolima da bi ih u Dytonu poskidali i pogazili. Zavladali su lažni heroji, porušili su hiljade spomenika i promijenili nazive ulica i institucija nazvanih prema imenima pravih heroja. Žongliraju pojmom revolucije sa nacistima diskreditirajući i devalvirajući autentičnu bosansku kulturu i falsificirajući elementarnu istinu o hiljadugodišnjoj povijesti, nipodaštavajući djela onih koji su živjeli i umirali za Bosnu. Doveli su u sumnju vrijednost domaćeg čovjeka Bosanca, nabili mu kompleks ovisnosti o smradu tamjana. Treba im Inzko? Treba im Njemačka vojska čuvati nebo? Trebaju im vatikanski, turski, katarski, iranski, saudijski, ruski ili izraelski patronat? Izbušeni kišobran da ih zaštiti od poplava? Da bi maskirani novim maskama mogli nastaviti dilati drogu i oružje, prati novac, trgovati bijelim robljem, da bi rasprodali zemlju tuđih časnih očeva i majki i da bi preorali i posljednja sjećanja na njih. Dokle? Rudaru, zemljoradniče, topioničaru, za koga rintaš?!!! Da bi ti kćerku studenticu za čije školovanje krvlju plaćaš, ucjenjivao novokomponovani nadri-profesorski ološ i koja će i kad završi studij, ako je uspiješ iškolovati do kraja, godinama obilaziti biroe, ponižavati se pred šalterskim i kancelarijskim svodnicama onih istih politikantskih makroa koji eksploatišu i tebe? Ko će ti vaspitavati unuke, ako ih i dočekaš? Postao si crv, amorfna tvar bez imena i značaja? Ili još ima čovjeka u tebi koji će lavovski riknuti do neba gromoglasnim “Dosta!” Gdje si, Bosanče!? Dostojan li si uopće svoje grude, stećka, gorskog izvora?

One response »

  1. Mirsad kaže:

    EVO MALO DA DOPUNIM ALI S DRUGE STRANE BARE TJ PREKO DRINE OVDJE U Crni grad .Zavrsi mi kci fakultet prije oko dvije godine i to bas onaj gdje se u ovo ”fino ”vrijeme ima posla jer je sve vise ludaka i delikvenata i poremecenog ponasanja i bas joj se tako zove fakultet za Specijalnu edukaciju i rehabilitaciju smjer specijalni pedagog za poremecaje ponasanja.I posto je sve super i nista i niko nije poremecen osim drzave a onda redom .Zavrsilo dijete skolu i nada se postati svoja zaposliti se kad ono cvrc.ponuda da se volonterski angazuje u struci u ministarstvu zdravlja 1 god i postoji mogucnost zaposlenja.Izvjesti me dijete i ja kazem pa dobro dijete i nemas garanciju da ce te primiti i kaze ne nemam.Rekoh pa to znaci da moze da bidne a i nemora da znacii da ces dobiti posao.Radilo dijete zamislite ,dzaba i ja joj kazem kad je vec tako i radis dzaba pa pisi tim smradovima u ministarstvu bar da ti plate kartu za prevoz koja nije jeftina ili bar da imas senvic pojesti od njih .Medjutim djete mi se smije i kaze gdje ti zivis i to je bilo mozda u tvoje vrijeme a ja ko zapet .Ne u moje vroijeme se nije radilo dzaba vec kao pocetnik sam imao 70 posto od pune plate na tom radnoom mjestu do 1 god a poslije puna plata.Iskoristila drzava djete i nista od zaposlenja. Tako prodje neko vrijeme KAD CE MENI KCERKA DA ME OBRADUJE ,EJ CALE JA SE ZAPOSLILA.Pitam a za koje par3e -plata i onakaze 2o ooo (dvadeset hiljada dinara sto je manje od 200 prizeljkivanih eura a ja joj onako bijesan .dodah pa zasto si ti onda uopste ucila fakultet a ona ce ali ne radim u struci pa sta onda radis a ona ce pa ja sam domacica .Pa zar ti je trebalo uopste skola za domacicu i gdje to ima i gdje se to uci danas i jos za te bijedne pare.Radicu i Hostelu i gazde su mlade i primili su me vrlo ljubazno i otvoreno smo pricali 4 sata.Osto sam sjeban skroz i bez rijeci .Kazem kcerki na kraju pa to je dijete moje malo para a ona ce pa sta cu svugdje je isto i malo muzika ,malo ovo u hostelu i eto nisam gladna .Prodje neko vrijeme kad cerka zove zapelo za lovu dok ne primi plati jedno 2000 joj treba a jakazem pa sta da kupis za dvije hiljade i to je za dva dana ili jedan dan vam cetvoroma .Ne znam da li je sramota da kazem da od njih cetvoro koji zive zajednoo u staniu kao porodica moje kcerke tj buduci joj muz, svekar i svekrva svi rade ali jedno ne prima uopste platu duze vremena a jedno ima tu bijednu platicu -kcerka i muz joj i svekar po oko 400 eura.E sad vi vidite gdje snmo mi dosli a to je da ne mogu da zive oniu koji rade a tek kako zive oni koji nemaju zaposlenje a takvih je previse.Najenvbali su ti sto rade i od njih treba da otme vlast za budzet ,vojsku ,policiju ,vladu i posranike ,drzavne druge sluzbenike socijalu koja je sve manja i bijedna ,penzije ,kulturu ,umjetnost ,sport i druge lesinare na grbaci radnog covjeka koji radi za bijednu platuod 200 -25o eura a sto je ustaljena plata u ovom zloglasnom kapitalisticko feudalnom sistemu i od jedne plata ne mogu se platiti ni najosnovbnije potrebe rezija ,struje vode komunalija poreza a o hrani da i ne govorimo i svakako bez higijene koja nam nije u ovoj teskoj situaciji ni potrebna kad nemamo sta jesti .Revolucija je pocela i neki ce umrijeti od zavijanja stomaka i bolesti i gladi a neki od ludila u kojem ih drzi kriminalna vlast sa zaglupljujucim temama i programima a neki ce biti prvi i od rafala poginuti ali cemo ih slaviti kao oslobodioce i valjda ne zaboraviti a sto je siguran slucaj tako da su oni unaprijed osudjeni da su budale koje ginu za ideale.A sta da se radi kad nas ima i takvih budala sto ce da se zrtvuju za druge .I to je fino dok je jos tako

    Jos i ovo da dodam hoce kcerka nasankana da upise i master studije a za sta takodje treba lova a pogotovo za kojekakve profesore i sl.a sve misleci da bi imala sto vecu sansu za posao ali ja sam joj iskreno rekao da moze poslije i doktorat da brani pa da bude na listi gladnih doktora .Ma nema veze mi prosjaci cemo joj pomoci jer mi ne ocekujemo nista od ovog drustva i borimo se da prezivimo kako ko, ja recimo na ulici sviram i zivim od milostinje a i to brane teroristi preko komunalne policije i tu treba podmititi i biti u ovoj ili u onoj pol partiji ali da ne gnjavim vise.

Komentariši

