Adis Grabovica

Ja nisam Charlie, ja sam Bosanac!

http://www.sigma.ba/moj-stav/adis-grabovica-ja-nisam-charlie-ja-sam-bosanac/

Kaže kolegica da ljudeknem koju, nisam odavno, pa evo. Često kažem da su gadna vremena došla, ali barem svaki put iznesem drugi razlog. Pa kad jesu, došla takva vremena da od ovih finih mi kreteni ne možemo ništa. A ja sam samo kreten što govorim o onome o čemu drugi šute. Samo… Mislim, pa sad…

Da iskoristim priliku i da zaželim svima sretnu i uspješnu 2015. godinu. Znam da sam pisao svašta, ali to su samo moji stavovi, opažanja i kritike, tako da nemojte da mi zamjerite. Ne gledajte mi samo loše strane, jer realno ja mnogo više lošeg o sebi znam nego vi. Odabrali ste pogrešan teren. Kao autor, jer riječi u jednu ruku jesu moj posao, moram da vas zamolim da više čitate. Više čitajte knjige, manje žutila. Ako je “Pedeset nijansi sive” jedina knjiga koju ste pročitali u 2014. godini vrijeme je da se počnete baviti djelima klasične književnosti Nives Celzijus i Marijane Mateus. Više čitajte kolumne renomiranih autora, manje moje. I ono najvažnije, više čitajte ove fine, manje nas kretene.

Kad se već toliko vrti ta tema mislim da bi bio red da i ja kažem da nisam Charlie. Ni oni nisu bili Sarajevo, Srebrenica, Višegrad, Foča… Ima li potrebe da nastavim? Znaju li uopšte gdje se nalazi Srebrenica kada su već šutili njeno ime? I ne samo zbog toga, ima mnogo razloga. Kada se igraš sa vatrom velike su vjerovatnoće da ćeš se opeći. Neke stvari imaju granice, tako da za mene ono nije bila sloboda govora nego sloboda vrijeđanja. Kada imaš dovoljno hrabrosti da nakon svega opet nacrtaš karikaturu najsvetijeg čovjeka muslimana i tako uvrijediš veliku skupinu ljudi onda moraš imati dovoljno hrabrosti da trpiš posljedice. Znam to, osjetio sam nedavno na svojoj koži, bio sam tabu tema zbog nečega što sam napisao, pročitao sam popriličan broj nimalo lijepih komentara o sebi.

I za ove naše Charlie-e imam koju riječ. Da vam ono slučajno nije smetala ova karikatura? Nešto mi je ostalo u sjećanju da su se svi bunili. Bacate se kao kakav efendija po podu, vazite satima o tome šta je Poslanik rekao, a sada ste svi Charlie. Definitivno smo najprevrtljiviji narod.Razmislite šta poruka “ja sam Charlie” zapravo znači. To znači da biste i vi učinili isto, u ovom slučaju crtali karikaturu Poslanika. Naravno da mi je žao stradalih i porodica koje su napustili, ali isto tako da sam na njihovom mjestu ni u bunilu ne bih vrijeđao bilo koju vjeru. Tome me moja vjera naučila, koja god ona bila. Kao građanin Sarajeva, grada gdje su uvijek živjeli ljudi različitih religija, naučen sam da volim svoju, a poštujem tuđu. I zaista poštujem. Na kraju krajeva nijedna vjera nikoga nije naučila pogrešnim stvarima, druga je stvar što je ljudi tumače kako kome odgovara, pa tako dobijamo radikalce koji ne vide dalje od ispružene ruke. Vjerovatno u svakoj religiji postoje radikalni vjernici, ali koliko vidim jedino se u Islamu na osnovu postupaka radikalnih islamista sudi svim muslimanima u globalu. To je poprilično pogrešno, zato svijetu dajem osudu, a Charlie je upravo to uradio kada je nacrtao karikaturu Muhammeda opasanog bombama.

Ja sam protiv bilo kakvog ubijanja, tako da sam definitivno i protiv ovoga. Kao član jedne redakcije mislim da bi bio red da svakako odam počast poginulima, bez obzira na razloge i na način na koji su ubijeni. Ashes to ashes, dust to dust. Isto tako mislim da je svako ubistvo pogrešno dokazivanje naklonosti bilo kojoj religiji. Za vrijeme svog mladog života shvatio sam da Božiju riječ najmanje poštuju oni koji najviše “vjeruju” u Njega i koji se najviše pozivaju na Njegovu riječ. Tako će u većini slučajeva ovi koji pričaju o većim vrijednostima osim novca prvi poletiti iz pohlepe za istim, drugi u Božije ime ubijaju dok podižu desni prst. Uradite nešto korisno svijetu, pokažite neznalicama šta je vjera. Često se izdajem za agnostika, mislim da je tako najbolje jer nisu ljudi ti kojim ja moram dokazivati svoje vjerovanje, dovoljno je da On i ja znamo u kakvoj smo koraspodenciji. Također, moje mišljenje je da je sve ovo ispolitizovano, isplanirano i iscenirano. Nekako je sve došlo u pravo vrijeme kada se gospođa Europa digla protiv muslimana. A najvažnije moje mišljenje je da nemam potrebe o ovome više da pišem i da nije moje o tome da brinem, drugačije rečeno nisam dovoljno kompetentan o tome da razglabam. Po svemu sudeći nešto me strah ove 2015. godine.

Komentariši

