Ovdje često govorimo o sistemu koji nas je okružio i kojemu je često teško pobjeći. No, moguće je nastojati konzumirati ga minimalno.

Kada govorim o “nastojanju konzumiranja sistema minimalno” tada mislim na na to da se bojkotiraju sve stvari koje nisu neophodne, a posebno one koje imaju neku drugu svrhu, osim one koja se prezentira kao primarna. Primjerice, prisiljeni ste vaditi zdravstveno osiguranje, plaćati mjesečnu tramvajsku kartu i biti registrirani u matičnu knjigu rođenih. Ali niste primorani koristiti društvene mreže koje se primarno prezentiraju kao mjesta na kojima se stvaraju kontakti i poznanstva. Jer, društvene mreže tome, primarno, svakako ne služe.

Katalogiranje i globalni nadzor
 
Internet je neprocjenjiv komunikacijski kanal koji nam omogućava nesmetan pristup informacijama u bilo kojem trenutku, povezivanje i dostupnost. Sada, kada većina nas ima pristup tom moćnom mediju, nameće se pitanje; kako se odnosimo prema tim tehnologijama i gdje usmjeravamo vlastitu energiju?
Twitter, facebook, myspace, kao neke od blagodati informacijskog sustava nam omogućuju povezivanje sa bilo kojim kutom svijeta, nude razmjenu informacija te povezivanje u bilo kojem obliku. No, pitanje je koliko ljudi uistinu te iste medije koristi za usvajanje novih sadržaja, akumuliranje znanja, informiranje ili one aktivnosti za koje su uistinu namijenjeni?
.
Do danas je facebook stekao apsolutnu moć nad ljudskim životima. Čini vas ovisnima o plitkim načinima zabave, voajerizmu i otuđuje vas od pravog društvenog života. Uči vas na prihvaćanje virtualnih prijateljstava koje u biti ni ne postoje. Na pragu smo velikih društvenih promjena u kojima će upravo društvene mreže biti presudna stvar. Virtualni načini komunikacije jest ono što će nastojati definirati nove generacije ljudi koje tek dolaze i koje će biti potpuno ovisni o ovom načinu provođenja vremena, što najčešće prelazi u način života. Svakodnevno provjeravanje i ažuriranje svojih facebook profila, kod kuće, u tramvaju, ili na ulici, jest način života koji sada počinje ažurirati vas.

Upoznajmo se s tim tko je osnovao facebook i kako izgleda stvarna upravljačka mreža s kojom je facebook povezan, te u kojoj ljudi direktno sudjeluju. Gdje se krije uistinu ta strahota ove društvene mreže?

Tko vodi facebook?

Facebook je internetska društvena mreža koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg, zlatno dijete Amerike i usvojio je nadimak ‘Bill Gates’. Američki časopis uvrstio je Marka u najutjecajnije ljude u Svijetu, a 2008. godine te je uvršten u kategoriju ´Znanstvenici i mislioci´ i nalazi se na Forbesovoj listi najbogatijih Amerikanaca.

U svojim počecima, Facebook je bio namijenjen samo studentima Sveučilišta na Harvardu koji su tim putem mogli međusobno komunicirati i razmjenjivati informacije. Kasnije, mnoga druga sveučilišta, srednje škole i velike kompanije diljem svijeta priključile su se mreži. Danas ova web stranica ima više od 200 milijuna aktivnih korisnika. Facebook je ujedno najpopularnije mjesto za objavljivanja fotografija, s više od 14 milijuna novih dodanih fotografija dnevno. Facebook ima preko 400 miliona korisnika, te najveće svjetske kompanije bivaju reklamirane na njemu.

Facebook ima i redovne ulagače i ne biste vjerovali kolika količina novca se ovdje vrti.
Accel Partners ulože preko 12.7 miliona dolara.
Microsoft 240 miliona dolara za 1.2% posto udjela ili učešća u Facebooku.
Kineski bilioner Li Ka-Shing uložio 120 miliona dolara. 

Sve to dok svijetu prijeti propast, ljudi gladuju a djeca trećeg svijeta umiru od banalnih i lako izlječivih bolesti.

O vrijednosti Facebooka najbolje govori podatak da je Microsoft krajem 2007. godine platio 240 milijuna dolara za 1,6 % udjela u dionicama.

ACCEL je facebook-ov prvi partner. To je međubankarska mreža koja posjeduje preko 245 000 bankomata u svih 50 država u SAD-u i u kanadskim podružnicama. To je poduzetnički kapital i investitor u brojnim potrošačkim odnosima interneta, medija i tehnologije.

 

ACCEL-ov menađer G. Breyer, prijatelj mladog bogatuna Marka Zuckerberga, suosnivač  je NVCA-e (National Venture Capital Association). NVCA je vrhunsko trgovinsko udruženje s više od 400 tvrtki članica. Predstavlja javne političke interese Zajednice za poduzetnički kapital. Za koji je facebook pravi dobitak.

Još jedan od osnivača NVCA-e jest i Gilman Louie, gigantski kapitalist koji je startao kao dizajner video igara a potom je pokrenuo In-Q-tel, neprofitnu tvrtku stvorenu kako bi pomogla napredovanje američke nacionalne sigurnosti spajanjem NVCA poduzetničkih tvrtki (što se odnosi i na facebook) s Centralnom obavještajnom agencijom (CIA) zaduženom za prikupljanje i analiziranje informacija o inozemnim vladama, udruženjima i privatnih osoba te izvođenje tajnih operacija diljem svijeta.

Gilman Louie je učesnik je i u BBN Technologies (izvorno Bolt, Beranek i Newman).

BBN je tvrtka visoke tehnologije koja pruža usluge istraživanja i razvoja, prvenstveno za DARPA-u. BBN je i suosnivač mreže računalnih mreža koja je danas izrasla u internet.

Još jedna karika u ovom lancu jest i dr.Anita Jones, direktorica obrane istraživanja i inženjeringa, Nalazi se u BBN-u zajedno s Gilmanom. Nadgleda odjel za znanost i tehnologiju  i programe, istraživački laboratoriji i DARPA-u. Služi kao član Charles Stark Draper Laboratorija i National Research Council Savjetodavnog vijeća za politiku i globalne poslove. Savjetodavna je direktorica in-Q-tel-a i DARP-a.

DARPA (link) (eng. Defense Advanced Research Projects Agency) je agencija Ministarstva obrane SAD-a odgovorna za razvoj novih tehnologija za vojsku SAD-a. DARPA je radila na razvoju tehnologija koje su u mnogočemu promjenile odnose u svijetu, uključujući računalne mreže, primjerice ARPANET, koji je prerastao u Internet. DARPA je postavila i osnove Globalnog pozicijskog sustava (GPS-a), razvila umjetnu inteligenciju (AI) i niz drugih modernih tehnologija.

DARPA u siječnju 2002. osniva agenciju ´Information Awareness Office´(ured za informiranje svijesti) (IAO) koja pod izgovorom potrage za terorizmom usljed rušenja WTCA, znamenitog 11/09(nine eleven) primjenjuje najmodernije informacijske tehnologije za praćenje i nadzor˝terorista˝i drugih prijetnji nacionalnoj sigurnosti. To je postigla stvaranjem ogromne računalne baze podataka za prikupljanje i pohranu osobnih podataka svih ljudi diljem SAD-a i ostatka svijeta (uključujući i vas) provjerom osobnih e-mailova, zapisa kreditnih kartica, telefonskih poziva, vozačkih dozvola, kredita, obrazovnih transkripta, medicinskih dokumentacija, društvene mreže – facebook koja je za IAO najjednostavniji način prikupljanja svih osobnih informacija koje ljudi dobrovoljno davaju na pladanj.

Ovako uistinu izgleda ilustrativni prikat toga´tko vodi facebook´i sve ovo nije tajna, već su sve ovo lako dostupne i javne informacije.

Ovaj sistem je adekvatna zamjena ´pretresanju domova´ bez da je toga sam stanar i svijestan. IAO  uključuje i sredstva za nadzor, te biometrijsku tehnologiju koja ima svrhu pratiti i katalogirati ljude diljem svijeta. Ako pričamo o iluminatima, na čiji se spomen u mnogim ljudima još uvijek javlja skepsa, pogledajte samo logo IAO agencije na kojemu se nalazi piramida i sve-videće oko koje skenira cijeli planet.

Ovo je jedan od rijetkih javnih, službenih loga s očitom iluminatskom simbolikom koja govori direktno i jasno te bez suzdžavanja potvrđuje postojanje iluminata i njihov nadzor nad vašim životima.

Ovo dovoljno govori o svrsi facebooka. Ako ko vam i to nije dovoljno, proučite ´pravila o privatnosti´(privacy policy) i´uvjete pružanja usluge´(terms of service) koji su naznačeni i na samom facebooku.

pravila o privatnosti:

´Također prikupljamo informacije o vama iz drugih izvora, kao što su novine i usluge instant poruka. Ove informacije se prikupljaju bez obzira na vaše korištenje web stranice.´

uvjeti pružanja usluge:

´Slanjem sadržaja na bilo koji dio web stranice, vi automatski predstavljate i garantirate da dajete pravo Facebooku na neopozivu, trajnu, neisključivu, u cijelosti plaćenu za cijeli svijet dozvolu (s pravom na izdavanje) za korištenje, kopiranje, izvođenje, prikazivanje, preuređenje, prevođenje, (u cijelosti ili djelomično) i distribuciju informacija i sadržaja.´

To direktno znači da facebook posjeduje sve materijale koje postavljate na njega, bilo to podatci o vama ili vaši kreativni uradci (tekstovi, priče, ilustracije, fotografije) i da ima potpuno pravo koristiti ga za svoje vlastite (komercijalne ili ne komercijalne – nije bitno) svrhe bez da se vas o tome obavjesti.

Kako je google tvrtka za podatke, koja jako dugo nije imala konkurenciju koja bi joj naškodila, sada se tu nalazi facebook, koji predstavlja tvrtku za ljude. S ciljem da se ufiltrira u vašu svakodnevicu i da ju jednostavno prihvatite kao dio života.

Brand među mladima maximalno promovira facebook tim vise ulazeći u business deal s iphone gigantom.  Te sada svatko mora imati i-phone s pristupom na internet kako bi mogao redovito objavljivati svoje statuse i događaje, te lajkati svake minute vozeći se autobusom do škole ili pod odmorom. Nije li malo bizarno da u državi u kojoj vlada recesija i opća nezaposlenost pred trgovinama, dan prije dolaska najnovijeg ipod-ovog modela stoje stotine ljudi čekajući da se otvore vrata? Uz njih, tu su stotine očajnika koji se predbilježavaju na internetu plačajući abnormalne cijene nebi li ga dobili prvi? Ovo se zove stanje obamrlosti opće svjesnosti  kada je čovjek ništa drugo već  talog konzumerističke mase. Facebook vodi vaše živote, a ne obratno. I to radi lukavo i vješto tako da će te uvjek nači da opravdate njegovo korištenje (zbog škole, faxa, posla, lakše komunikacije, samopromocije, aktivizma, dalekih prijatelja, itd.) kao da sistem e-mail-a i drugik načina komunikacije nije postojao prije facebooka.

 

Mnogi će reći´da, ali to se ne događa meni´, i da jeste tako, događa se nekome u vašoj blizini i dogodit će se vašj djeci i svatko je odgovoran za to.

Narcisoidni voajerizam

Koliko vas uistinu uviđa koji su to profili ljudi koji dominiraju na društvenim mrežama? Budimo iskreni, sami sebi priznajmo da je neznatan broj onih koji spadaju u profil umreženih aktera. Većina je ipak na drugoj strani, tipičnih korisnika raznih komunikacijskih profila koji se baziraju na narcisoidno-voajerskoj ideji umreženosti.

Riječ je dakako o tipičnim pripadnicima suvremene kulture individalizma i narcizma, koji pretpostavljaju da su toliko bitni (ili usamljeni) pa obavještavaju svojih 250 instant prijatelja o svakodnevnim aktivnostima, dajući im pristup albumima (sastavljenih od pažljivo odabranih fotografija), uvid u intimne sadržaje te svakodnevne aktivnosti….

Teži se popularnim statusima, sa što većim odobravanjem i potvrdom aktivnosti koje se provode. Otkud uopće pretpostavka nekom akteru da je toliko zanimljiv, te da netko prati i da nekog uistinu zanimaju sve informacije koje je spreman dijeliti? Zašto je bitno imati albume sa savršeno upakiranim fotografijama, zašto je bitno obavijestiti 250 instant prijatelja o najintimnijim događajima?

Zašto je bitno gdje su, što nose i gdje izlaze  ljudi kojima se ni ne druže? Zašto je bitno imati što više prijatelja kada vas sam facebook treba obavijestiti o rođendanima tih istih ljudi? I koliko se vremena troši da bi se obavila sva samopromocija i voajerski akti promatranja i špiuniranja? Zašto se ljudi pored toliko “prijatelja ” i dalje osjećaju usamljenima?

Zar nije paradoksalno da, nakon toliko uloženog truda, slobodnog vremena i pored toliko (virtualnih) frendova, čovjek i dalje osjeća usamljenost?

Ovakvim načinom instant povezivanja, mijenja se cijeli koncept društvenosti što se naravno, prije svega odnosi na prijateljstvo. I to je ono na što se cilja!

Ljudi u zatvorenim prostorima, klikovima miša stvaraju nove prijatelje dok se zapravo otuđuju. To su prolazni i površni odnosi bez stvarnih razgovora i dubine. Gomilanje prijatelja koje aktere zapadnog društva i dalje ostavlja usamljene, odvojene i izolirane od stvarnih odnosa i ljudi. Koncept druženja i razgovora, provođenja zajedničkog vremena kroz direktnu interakciju je zamijenilo računalo, miš, kamera.

Slobodno vrijeme, osim što se provodi u izolaciji,  bazira se na stvaranju sadržaja koji se odnose na vlastitu samopromociju i uhođenje, umjesto na učenje ili aktivizam, društveno koristan radi ili akumulacija znanja u bilo kojem obliku- potpuno je u drugom planu.

Nakon ovoga je sve jasno i reći nešto dodatno je višak. Sve se svodi na sistem koji ima svoj jasan cilj – otuđivanje i stvaranje malodušja, te na mrežu korporacija koje svo to vrijeme prikupljaju vaše podatka i katalogiraju vaše živote na što pristajete bez da ste toga i sami svijesti. Pa da vas i nije briga vidi li netko, ili sakuplja, informacije o vama, činjenica jest da podržavate sistem samim tim što ste jedan od korisnika ove mreže.

Biti minimalan znači izbjegavati ovakve stvari jer vam facebook nije neophodan. On ubija vaš privatni život. Koliko je samo vremena utrošeno u boravak online umjesto čitanja neke knjige, izlaska van i druženja s pravim,  a ne virtualnim, ljudima. Ostvarujte socijalne kontakte na pravi način a ne addanjem i lajkanjem. Stvari glede faxa, škole, posla se zasigurno mogu rješavati i van facebooka jer osobno znam da je to moguće. Iskusite. Promjene su u biti vrlo lagane i nužne upravo sada, u vrijeme promjena koje čekaju i na vas.

Evo uputa kako jednostavno isključiti profil:

  • 1. u adresnu traku unesite zalijepite ovaj link: http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account
  • 2. Pojavit će vam se izbor ‘POTVRDI’  ili  ‘ODUSTANI’, i potvrdite brisanje vašeg facebook računa.
  • 3. Zatim će se pojaviti prozor i ispunite tražene podatke i pritisnite ‘U redu’. vidi SLIKA 1
  • 4. Nakon toga pojavit će se poruka: U koliko ne odete na facebook u sljedećih 14 dana vaš facebook račun će biti u potpunosti obrisan. Pritisnite ‘U redu’. vidi SLIKA 2

A što se tiće facebooka i mene;

Do čitanja.

vaš Duh.

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s